Relatiebeheer & Accountmanagement

Training 'Relatiebeheer & Accountmanagement' in het kort

Relatiebeheer & Accountmanagement wordt steeds belangrijker! Het opbouwen van een netwerk en accountmanagement wordt in alle bedrijfstakken toegepast bij zowel profit als non-profit organisaties. Door de veranderende samenleving krijgt de overheid een andere rol. Er wordt steeds meer ingezet op relatiebeheer, netwerken en het leggen van klantcontact om meer te halen uit je netwerk. Hoe pak je dat aan? Tijdens de training krijg je methodieken aangereikt om succesvol een netwerk op te bouwen en langdurige relaties aan te gaan.

Breng je netwerk in kaart en optimaliseer je relaties!

Met behulp van de KOOK-Methode wordt jouw netwerk in kaart gebracht. Als je goed zicht hebt op je netwerk wordt het gemakkelijker om relaties aan te gaan en te onderhouden. Hoe benut je jouw relaties optimaal? Relatiebeheer & Accountmanagement is jouw sleutel tot succes!

Waarom is jouw rol en jouw afdeling belangrijk voor de klant?

Klanten hebben allemaal hun eigen plannen en doelen. Hoe beter jij de behoeften van jouw klanten leert begrijpen, hoe meer je kan inspelen op zijn/haar doelstellingen. Hoe achterhaal je die behoefte nu eigenlijk? Met behulp van de SPIN-Methode krijg je de wensen, doelen en de klantbehoefte goed in kaart.
 
Ben je geneigd om (te) snel een oplossing aan te bieden? Dat brengt weinig succes. SPIN bied je de mogelijkheid om een gedegen behoefteonderzoek te doen. Zo kun je het verschil voor je klant maken. Een gesprekspartner worden die niet alleen een opdracht uitvoert maar ook meedenkt.
 
Deze training is echt iets voor jou als je wil leren hoe je een Accountplan maakt en een gedegen behoefteonderzoek doet. Zo kun je meer halen uit jouw klantcontacten.

Resultaten die je verder helpen

  1. Je leert aan de hand van verschillende gesprekstechnieken de klantvraag optimaal in kaart brengen
  2. Je krijgt handvatten over hoe je de verstandhouding kan versterken met je klant
  3. Je kan een Accountplan maken
  4. Je weet wat de impact van jouw communicatie is
  5. Je kan met verschillende klanttypen gesprekken voeren
  6. Je haalt meer uit jouw klantgesprekken

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Introductie in Accountmanagement/ Relatiebeheer
  • Hoe pas je Accountmanagement/ Relatiebeheer toe intern en extern?
  • De principes en kenmerken van succesvol netwerken
  • Wat zijn de bouwstenen voor effectief netwerken?
  • Hoe bepaal je je doelgroep?
  • Het effectief opbouwen en onderhouden van netwerk/ relaties
  • Verbinding en aansluiting maken met de interne organisatie
  • Instrumenten en vaardigheden om op natuurlijk wijze netwerkgesprekken te voeren
  • Hoe bouw je een solide relatie met je gesprekspartner en creëer je de juiste verstandshouding?
  • Verschillende klanttypes en benadering van de doelgroep
  • Hoe genereer ik draagvlak (intern/extern)?
  • Hoe maak ik een accountplan t.b.v. relatiebeheer?
  • Welke taken en verantwoordelijkheden passen bij de rol accountmanager?
  • Valkuilen en belemmeringen

We gaan van start met een telefonische intake. De training bestaat uit 6 dagdelen. Dagdeel is ± 3 à 4 uur. De trainingen worden aangeboden op werkdagen. 

Trainingskosten

Bedankt voor je interesse. Prijs op aanvraag. De gehele training bestaat uit 6 dagdelen. Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal.

Arrangement

Voor het gebruik van de accommodatie, trainingsmateriaal koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet betaal je totaal € 75,- (exclusief btw).

Betaalwijze

Na ontvangst van je aanmelding versturen we de factuur. Deze dient binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan maar uiterlijk voor aanvang van de training/opleiding.

Vragen over deze training?

Neem contact op met Quisqueya
Quisqueya Garcia