Bereik een optimale klantbeleving met een klantgerichte aanpak
Dagelijks spreek je klanten of het nu gaat om interne of externe klanten. Klanten hebben allemaal hun eigen voorkeuren. Hoe komt het nou dat sommige organisaties en teams bijzonder hoog scoren als het gaat om klanttevredenheid? Klantgericht denken en handelen!
Achterhaal de behoefte van je klant en behaal je doelstellingen
Klanten hebben allemaal hun eigen doelstellingen en behoefte. Hoe beter jij je klanten leert begrijpen en lezen hoe meer je kan inspelen op zijn/haar doelstellingen. Hoe meer tevreden klanten, hoe optimaler de klantbeleving binnen jouw organisatie. Wat zijn je eigen doelen? Sluiten jouw doelen aan op de ambities van je klant? Met een duidelijk doel en de juiste gesprekstechnieken behaal je veel winst.
Achter een vraag schuilt dikwijls een dieperliggende vraag. Je gaat enthousiast aan de slag voor een klant en komt terug met een ander resultaat dan wat de klant voor ogen had. Hoe kom je sneller tot de kern van een klantvraag? Met behulp van de SPIN Methodiek zoomen leer je snel de vraag achter een vraag herkennen. Hierdoor kan je veel effectiever werken.
Elk type gesprek heeft ook zijn eigen wetmatigheden en vaste patronen. Ook daar kun je je voordeel mee doen. Je krijgt handvatten mee om strategisch gesprekken aan te gaan waardoor je effectiever bent.
Deze training is echt iets voor jou als je nog beter wilt inspelen op de beleving en de behoefte van je klant. Hoe kan je de verstandhouding met je klanten versterken? Dat is waar het omgaat bij klantbeleving.
Resultaten die je verder helpen
- Je leert over verschillende klanttypen
- Je krijgt handvatten over hoe je de verstandhouding kan versterken met je klant
- Je kunt de klantbehoefte goed achterhalen
- Je herkent non-verbale communicatie
- Je weet wat je moet doen in verschillende soorten gesprekken
- Je hebt meer tevreden klanten