Klantgerichtheid als mind-set

Training 'Klantgerichtheid als mind-set' in het kort

De meeste succesvolle organisaties hebben klantgericht werken hoog in het vaandel! Niet heel verassend omdat klantgerichtheid leidt tot tevreden klanten en medewerkers.
Tijdens de training zoomen we dieper in op de vraag wat klantgerichtheid is en de betekenis van klantbeleving. Je leert klantgericht te denken en handelen door te werken aan een optimale verstandhouding met je gesprekspartner. Dit kan zowel in een persoonlijk gesprek als telefonisch. Na afloop van de training weet je ook om te gaan met boze klanten. Je kunt in elke situatie zorgen voor een optimale klantbeleving.

Bereik een optimale klantbeleving met een klantgerichte aanpak

Dagelijks spreek je klanten of het nu gaat om interne of externe klanten. Klanten hebben allemaal hun eigen voorkeuren. Hoe komt het nou dat sommige organisaties en teams bijzonder hoog scoren als het gaat om klanttevredenheid? Klantgericht denken en handelen!

Achterhaal de behoefte van je klant en behaal je doelstellingen

Klanten hebben allemaal hun eigen doelstellingen en behoefte. Hoe beter jij je klanten leert begrijpen en lezen hoe meer je kan inspelen op zijn/haar doelstellingen. Hoe meer tevreden klanten, hoe optimaler de klantbeleving binnen jouw organisatie. Wat zijn je eigen doelen? Sluiten jouw doelen aan op de ambities van je klant? Met een duidelijk doel en de juiste gesprekstechnieken behaal je veel winst.
 
Achter een vraag schuilt dikwijls een dieperliggende vraag. Je gaat enthousiast aan de slag voor een klant en komt terug met een ander resultaat dan wat de klant voor ogen had. Hoe kom je sneller tot de kern van een klantvraag? Met behulp van de SPIN Methodiek zoomen leer je snel de vraag achter een vraag herkennen. Hierdoor kan je veel effectiever werken.
 
Elk type gesprek heeft ook zijn eigen wetmatigheden en vaste patronen. Ook daar kun je je voordeel mee doen. Je krijgt handvatten mee om strategisch gesprekken aan te gaan waardoor je effectiever bent.
 
Deze training is echt iets voor jou als je nog beter wilt inspelen op de beleving en de behoefte van je klant. Hoe kan je de verstandhouding met je klanten versterken? Dat is waar het omgaat bij klantbeleving.

Resultaten die je verder helpen

  1. Je leert over verschillende klanttypen
  2. Je krijgt handvatten over hoe je de verstandhouding kan versterken met je klant
  3. Je kunt de klantbehoefte goed achterhalen
  4. Je herkent non-verbale communicatie
  5. Je weet wat je moet doen in verschillende soorten gesprekken
  6. Je hebt meer tevreden klanten

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Effectief relatiebeheer toepassen
  • Inrichten en structureren interne/externe netwerk
  • Hoe geef ik aandacht op maat?
  • Hoe bouw je gesprekken zo op, dat je hier het maximale resultaat bereikt?
  • Je leert jouw gedrag kennen en inspelen op dat van anderen
  • Hoe pas je gestructureerd relatiebeheer toe?
  • Strategisch, tactisch en operationeel relatiebeheer
  • Persoonlijke stijl/persoonlijke overtuigingen binnen relatiebeheer
  • Wie ben je als relatiebeheerder?
  • In lastige situaties de relatie met de klant behouden

 

Trainingskosten

Investeer in jouw team en haal eruit wat erin zit


Q-link Training en Coaching verzorgt diverse trainingen gericht op het ontwikkelen van vaardigheden en competenties van teams binnen (semi) overheidsorganisaties, zoals gemeente, rijksoverheden en provincies. De inhoud richt zich vooral op persoonlijke ontwikkeling en het versterken van vaardigheden in het leidinggeven, samenwerken en teamontwikkeling.
We gaan graag komen graag in gezamenlijk overleg tot een passend programma. Sommige teams hebben aan 2 dagdelen genoeg. Anderen hebben de voorkeur voor een intensief programma. Je geeft zelf als leidinggevende of medewerker aan waar jouw team naartoe wil groeien en ontwikkelen.
 
Neem contact met ons op voor het opvragen van een offerte.

Vragen over deze training?

Neem contact op met Quisqueya
Quisqueya Garcia