Bereik wat je wilt in een gesprek met de juiste gesprekstechnieken
Op je werk overleg je heel wat af. Met allerlei mensen. En die zijn allemaal anders. Hoe kan het toch dat sommige collega’s in die overleggen altijd bereiken wat ze willen? Effectieve gesprekstechnieken!
Je hebt gesprekken in de hand en communiceert professioneel
JJe gesprekspartners zijn allemaal anders. Ze hebben verschillende karakters, wensen, interesses, doelen en prioriteiten. Hoe beter je daarop aansluit, hoe effectiever je bent in je gesprek. Welke communicatiestijl hanteer jij bijvoorbeeld? En zit je daarmee niet, zonder dat je het zelf weet, in de allergie van je gesprekspartner? Stijlen leren herkennen en hanteren levert je heel veel op.
In wat er gezegd en gedaan wordt tijdens een gesprek zitten vaak verschillende lagen. Je kent het wel, er ontstaat soms heel veel discussie over niets. Gaat het wel om het onderwerp of is er iets anders aan de hand? Aan de hand van bijvoorbeeld de ijsbergtheorie laten we je zien wat er zich onder water allemaal kan afspelen. Als dat doorziet, kun je het gesprek veel beter naar je handzetten.
Elk type gesprek heeft ook zijn eigen wetmatigheden en vaste patronen. Ook daar kun je je voordeel mee doen. Je krijgt handvatten mee om strategisch gesprekken aan te gaan waardoor je effectiever bent.
Deze training is echt iets voor jou als je geregeld gesprekken voert en je je doelen wilt bereiken. Want daar gaat het om.
Resultaten die je verder helpen
- Je kunt je communicatiestijl afstemmen op wat je wilt bereiken
- Je weet wat je eigen sterke en zwakke punten zijn
- Je kunt schakelen in gespreksniveaus
- Je herkent non-verbale signalen en emoties
- Je weet wat je moet doen in verschillende soorten gesprekken
- Je bent veel effectiever in het halen van je gespreksdoel